zaterdag 13 augustus 2011

Het resultaat

Herinner je mijn blog nog van een aantal weken geleden? Een werkelijk zeer mislukte jurk met een lelijke flap aan de voorkant. Ik heb er een avondje uithalen tegenaan gegooid en de flap verwijderd. Daarna heb ik de jurk weer in elkaar gezet. Met dit als resultaat.


Het patroon is model 107 uit de Knip bijlage van mei 2011, maar inmiddels dus een vereenvoudigde versie daarvan. Achteraf denk ik dat ik vooral gevallen ben voor het dessin van de stof van de jurk; onder anders dan boven. Om het patroon van de bolletjes ook zo te krijgen heb ik het stof dwars gebruikt. Ik was heel benieuwd hoe het tricot zich zou houden, maar ik heb daar helemaal geen problemen mee gehad. Leuk om een keer te proberen en een volgende keer zou ik dat zo weer doen.

Al met al vind ik de jurk zo wel geslaagd. Het originele patroon maak ik echter niet meer. Voor mij is die flap van voor helemaal niks. Andere dames staat het misschien wel.


2 opmerkingen:

  1. Door het weghalen van de flap en het recht maken van de voorkant, is de jurk erg opgeknapt!! Heel leuk is 'ie zo, niet alleen het patroon maar vooral ook de stof!!

    Fijn weekend en groetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Petra! En voor jou ook een fijn weekend.

    Groet,
    Mrs Busy

    BeantwoordenVerwijderen