woensdag 19 oktober 2011

Aangekleed aankleedkussen



Schoonzus vroeg of ik een hoes voor het aankleedkussen wilde maken in de kleuren van de babykamer. Natuurlijk wilde ik dat. Tjonge, viel dat even tegen! Heb je zo'n kussen wel eens bekeken? Er zit niet alleen een verlaging in de lengte naar het midden toe, maar ook een verhoging  naar het midden in de breedte. Klinkt het ingewikkeld? Dat was het ook.

Ik heb het kussen ter plekke opgemeten en thuisgekomen een patroon gemaakt. Op stof gelegd en de bovenkant genaaid. Nog eens teruggegaan naar het kussen en thuis wat aangepast. Daarna een lange strook geknipt, aan de bovenkant gezet, een omslag genaaid en daar elastiek doorgeregen.

Zondag was het zover; de hoes kon worden gepast. Ik kan zeggen dat het inderdaad past. De hoes gaat er ruim, dus gemakkelijk omheen. Kleuren zijn goed. Alleen, ik kan niet zeggen dat de hoes echt mooi valt. Achteraf was het beter geweest om in de strook hoekjes te naaien, zodat het beter past. De volgende keer beter, alhoewel ik heb gezegd dat ik geen hoezen meer maak.

Schoonzus was tevreden, dus dan is het goed.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten