woensdag 5 oktober 2011

Geroosterde aardappeltjes met rozemarijn

Deze aardappeltjes met rozemarijn zijn zo lekker dat ik zorg dat ik gedurende het hele jaar een rozemarijnplantje in huis of op het terras heb. Als ik de oven toch aan moet zetten voor een gerecht, kijk ik altijd of ik er nog een schaal bij kan zetten. De aardappeltjes passen bij gevogeltje, vlees, vis of kip. Bezuinig niet op verse rozemarijn, die is essentieel. De droge versie is lang zo lekker niet.




Recept voor 4 personen

Ingrediƫnten:
750 gram krieltjes, schoongeboend
4 teentjes knoflook, grof gehakt
1 ui, gesnipperd
verse rozemarijn naar smaak, gehakt
flinke scheut olijfolie
(zee)zout

Bereidingswijze:
Vet een ovenschaal in, liefst een ondiepe brede schaal als je die kwijt kunt in je oven.
Doe de aardappeltjes in de ovenschaal, snijd eventueel door als de krieltjes wat groter zijn.
Giet flink wat olijfolie in een mok en voeg de knoflook, uisnippers en rozemarijn toe.
Maal flink wat zout in de kop en meng alles.
Giet over de krieltjes en meng goed.
Zet circa 50 minuten in een oven van 200 graden tot de aardappeltjes licht gekleurd zijn.
Het mengen van de ui, knoflook en rozemarijn lijkt misschien wat omslachtig, maar ik heb gemerkt dat de kleinere ingrediƫnten dan veel minder snel verbranden. Vandaar dat ik het tegenwoordig zo doe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten