maandag 10 oktober 2011

Pompoenentijd!!!

Hoewel ik geen herfstfan ben, is er één heel groot voordeel aan dit jaargetijde, namelijk de pompoenenoogst. Buiten dat pompoenen heel decoratief zijn, kun je er in de keuken zoveel kanten mee op.

Helaas kan ik zelf in mijn kleine tuintje geen woekerende plant kwijt, maar gelukkig voorzien mijn ouders me in ruime mate van pompoenen.  Op mijn terras liggen dus nu al enkele exemplaren te pronken tot het moment dat ik tijd en zin heb om ermee aan de slag te gaan. Mijn grootste favorieten zijn pompoen-vissoep en surinaamse pompoencake, maar koekjes, taarten, geroosterde pompoenen en pompoen-appeljam zijn ook niet te versmaden. Op mijn blog komen zeker een aantal van de lekkerste recepten.




Beau en Belle vinden het maar niks die oranje dingen op hun terrein. De pompoenen worden besnuffeld en Beau probeert er in te bijten. Gelukkig is de pompoen te groot voor zijn bekje.



2 opmerkingen: