woensdag 23 november 2011

Herfstexperimenten

Vreselijk, die mist van de afgelopen dagen als je onderweg bent. Maar... aan de andere kant heeft dat kleine wereldje thuis ook wel wat. De kaarsjes worden weer aangestoken om het binnen gezellig te maken.

En nu het toch kouder wordt, worden de gerechten ook aangepast. De laatste pompoenen op de stoep moeten er aan geloven en worden tot puree verwerkt.



En als ik dan toch bezig ben, is het tijd voor een experiment. Op amerikaanse sites lees ik over gemakkelijke pompoencake en snelle kruidkoek. Je koopt een pak mix en mengt dat met pompoenpuree. Gemakkelijker kan het bijna niet. (In amerika gebruik je natuurlijk een blik pompoenpuree.)



De kruidkoek rijst mooi en ziet er goed uit.



De smaak is goed, maar het resultaat is vreselijk klef en niet voor herhaling vatbaar. 



Volgend experiment dan maar. Van een collega had ik kastanjes gekregen. Die heb ik gewassen, ingekruist en 20 minuten gepoft in een oven van 200 graden. Mmmm, dat is toch lekker! Yvonne, krijg ik er volgend jaar weer?!?!?!?


Tenslotte nog een aardappelgratin gemaakt volgens een nieuw recept. Helaas moet ik toch nog verder zoeken naar het ultieme recept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten