maandag 11 februari 2013

Dooie boom



Een tweede landschapquiltje. Een weide met een dooie boom.



Om wat schittering in het water te krijgen wilde ik angelina gebruiken. Ongeduldig wachtte ik de bestellling af.  Grappig spul dat angelina. Het zijn glinsterende draadjes die je zo kunt gebruiken, of door middel van een strijkbout kunt laten smelten tot een glinsterend plakje.



Helaas ben ik niet echt een geoefende gebruiker. Mr Busy vond dat het water verontreinigd lijkt door een olievlek. Dat kan ik natuurlijk niet hebben: een quiltje met een milieuramp.



Op de olievlek heb ik daarom een stukje blauwe organza genaaid met transparant garen. Nu zie je een subtiele glinstering, veel beter. De boom heb ik free-motion gezigzagd en de stam een paar keer door genaaid om wat meer structuur te krijgen.



Ik oefen nog maar even door.

1 opmerking: