maandag 30 december 2013

Kleine bosbestaartjes




Ik ben dol op klein gebak; dat van het soort dat je in één keer in je mond kunt steken. Maar waar je nog liever kleine hapjes van neemt en dan zou willen dat het een groter gebakje was.

Eerder maakte ik al mooie koekjes; dat is behoorlijk veel werk. En ook nog ieniemienie appeltaartjes; een beetje een geklieder. En kleine cakeballetjes met appel, ook erg lekker, maar daar heb je een cakepopmaker voor nodig.

Deze taartjes zijn heel eenvoudig en zo klaar, maar niet minder lekker!

Ingrediënten:
3 velletjes roomboterbladerdeeg
ongeveer 125 gram bosbessen (vers)
1 eetlepel kristalsuiker

Bereiding:
Was de bosbessen en laat ze uitlekken.
Laat het bladerdeeg ontdooien en snijd in vier vierkanten.
Leg de kleine vierkantjes nonchalant in een kleine muffinvorm.



Schud de suiker over de bosbessen en meng voorzichtig.
Schep de bosbessen in de bladerdeegbakjes. Schep de bakjes niet te vol, anders loopt het bosbessensap over de bakjes heen. Ook lekker, maar minder mooi.




Schuif de bakvorm 20 minuten in een voorverwarmde oven van 200 graden Celsius.


4 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige tip! Ik ben geen bakwonder maar dit ga ik zonder problemen kunnen klaarspelen! Ziet er heerlijk uit en ik ben nog verzot op bosbessen ook!
    Kan dus niet beter!
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen