zaterdag 7 december 2013

Knifty Knitter: col


Mijn tante die al aardig op leeftijd is, heeft leren mailen. Hartstikke leuk en ik ben trots op haar. Echter, per mail durft ze dingen te vragen die ze normaal gesproken niet zou durven. Dat is tenminste wat ze zelf zegt. Volgens mij valt dat best mee en deze vraag had me ook zo wel mogen stellen. :-)

Ze had nog een knot garen liggen en wilde daar graag een col van gemaakt hebben. Of ik dat voor haar wilde doen. Tuurlijk wel.

In eerste instantie wou ik gaan haken, maar terwijl ik aan het zoeken was naar haaknaalden kwam ik mijn knifty knitter weer tegen. Ook leuk om te doen. Op de grootste knifty knitter breidde ik een col met de e-wrap steek.

 
 
Het garen is Royal van de Zeeman. Ik gebruikte dubbel garen voor een mooiere en vollere steek.
Ik maakte gebruik van de opzetsteek uit dit filmpje.
Vervolgens alsmaar rond in de e-wrap (kijk dit filmpje vanaf 2.20 minuten). Na circa 50 toeren was het garen op. Het maakt niet uit of je kloksgewijs wikkelt of tegen de klok in. Kijk wat je zelf het prettigst vindt werken.
Ik kantte af met een super flexibele steek.

3 opmerkingen:

  1. Die tante is ons mam van 85. Net als de jeugd van tegenwoordig durft ze meer via de pc.....;-)
    Mirianne bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ook zo'n raam uit de Zeeman maar ben er nog niet zo mee vertrouwd. Leuk gedaan!
    En de E-wrapsteek moet ik toch even opzoeken ;)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige kol!! Ik ben net aan het haken geslagen, ook heel verslavend heb ik gemerkt. Nu aan mijn eerste colsjaal bezig

    BeantwoordenVerwijderen