zaterdag 12 april 2014

Katten!!!!!!!


Je kent vast de uitdrukking: 'papier is geduldig'. Nou dat geldt ook voor een blog. Je maakt een foto vanuit de gunstigste hoek, fotografeert alleen een opgeruimd stukje kamer of zorgt ervoor dat net dat ene lelijke stukje van je werkstuk er niet op staat.

Wat je ook kunt doen is een foto maken van een onderwerp wat er in werkelijkheid niet zo uit blijft zien. Zo ook mijn makkelijke moestuin (MM).

In het echt ziet mijn makkelijke moestuin er namelijk zo uit.



En niet zoals in het vorig bericht.



Waarom die stokjes? Dat is omdat er hier twee katten rondlopen die graag alles verkennen en het reuzeleuk vinden om te graven. En dat wil ik nou net niet in de MM-bak. Tot dusver helpt het (redelijk).

Voorzaaien is ook een uitdaging. Zag het er eerst zo uit.



Tegenwoordig staan de plantjes bij ons in de kattenbench. Mét karton ervoor, want hengelen is ook al zo leuk om te doen. 


Beau vond het fijn om met zijn bek de augurkenplantjes uit het potje te trekken, vervolgens er de hele kamer mee rond te lopen (kijk eens wat ik heb gedaan!) en dan het plantje ergens te droppen. De hele woonkamer natuurlijk onder de zwarte grond. :-(  Daar was ik ziet zo blij mee.

Dus denk je na over de aanschaf van katten? Bedenk dan dat ze niet altijd zo lief zijn als ze er uit zien (spreekt een gefrustreerde katteneigenaar). Grrrr....



2 opmerkingen:

  1. En toch moest ik hartelijk lachen om je kattenverhaal... Ik zie het helemaal voor me!
    Maar niet leuk als je jonge plantjes wilt laten groeien, dat ben ik met je eens!
    Misschien maar even afleiden? Een kartonnen doos met wat nepmuisjes erin doet soms wonderen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt waarschijnlijk nog vrij jonge katjes ? Herkenbaar wat ze doen ! Met de tijd worden ze wel wat voorzichtiger hoor. Je hebt dat goed opgelost met die stokjes en dat karton. Je verhaal is wel grappig !

    BeantwoordenVerwijderen