maandag 2 mei 2016

Appelroosjes







Voor mijn verjaardag maakte ik kleine gebakjes waaronder deze appelroosjes. Ik vind ze zo schattig! En het maken is eenvoudiger dan je denkt. 


Een recept met veel foto’s kun je hier vinden. 



Uiteraard heb ik het net weer wat anders gedaan. ;-(
Ik plakte twee lapjes bladerdeeg aan elkaar met wat water en rolde ze wat langer met een deegroller. Vervolgens sneed ik ze in drie repen. 
De appel sneed ik doormidden. Na het verwijderen van de pit sneed ik met de hand plakjes. Een beetje schuin op de appel, zodat je grotere plakjes krijgt. 
Het reepje bladerdeeg kun je dakpansgewijs beleggen met de schijfjes appel. Zorg dat ze tot de helft van het reepje bladerdeeg komen, zodat je de reep in de lengte kunt dubbelslaan. De schijfjes zitten dan veel steviger en dat scheelt een hoop gepruts.De uiteinden sla je ook om. Dan ga je pas rollen om een roosje te maken. 

2 opmerkingen: